tisdag 26 februari 2013

Mattias Reck ny Förbundskapten i cykel!



Jag har nyligen blivit utsedd till ny Förbundskapten för Herrar på Landsväg. Det blev klart i måndags förra veckan, och offentligt två dagar senare.

Tjänsten är på cirka 50%, så jag kommer att behålla en stor del av min nuvarande verksamhet med Balansera. Jag har förhoppningsvis haft kontakt med alla er som blir berörda på ett eller annat sätt av denna förändring. Har du eller ert företag inte hört något, så fortsätter allt som vanligt. Detta kom ganska snabbt, vilket är anledningen till att jag inte kunnat informera så mycket innan det blev klart.

Den som vill följa mitt arbete som Förbundskapten kommer att kunna göra det på Förbundets hemsida och deras facebooksida. Det är en ära att få leda landslaget, men också en stor utmaning, som jag ser fram emot. Jag tycker själv att jag är rätt man för denna nya typ av FK-tjänst, där fokus ska ligga lite mer på att träna och coacha våra juniorer och U23:or än det gjort tidigare.

Vi ses snart på vägarna! Efter Vasaloppet lägger vi fokus på cykel, Göteborgsgirot och Vätternrundan!

mvh
Mattias Reck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar