torsdag 15 november 2012

Reck-Lövkvist signerad Peterson!

Initiativtagaren flankeras av de båda föredragshållarna!
Det var verkligen en trevlig tur ner till Blekinge och Karlskrona. Håkan har en längre tid haft en ide om att bjuda in två av sina två cykelvänner till ett större arrangemang! I det här fallet en coach och en proffscyklist! Och så blev det, och det blev väldigt lyckat om jag får säga det själv, och det verkade som om alla de 77 som var där tyckte detsamma!

Själv var jag dels imponerad av hela initiativet, arrangemanget och moderatorn för kvällen, Håkan. Det märks att han är van att prata inför folk! Han hade gjort det där lilla extra för att arrangemanget skulle andas kvalitet rakt igenom. Sen blev jag väldigt imponerad av Thomas Lövkvist, som utan större vana, gjorde en mycket underhållande och intressant presentation av sitt liv som proffscyklist! Det märktes också på publiken att det är något visst med storproffs som Thomas, som kört Tour de France. Dom lever ett liv som det är svårt att inte imponeras av, och det kan ibland säkert kännas lite "episkt" att bara lyssna på en person som vigt sitt liv åt en så hård sport som proffscykling är.

Jag själv gjorde vad jag kunde för att som "förband" till Lövkvist, förklara träningens byggstenar, både för motion och hälsa men också för den som vill träna med inriktning mot prestation, till att även komma in på den typ av kapacitet och träning som Tomas har och bedriver.

Allt hölls på nyutvecklade Blekinge Health Arena i Karlskrona, där vi i pausen inte bara fick buffe utan även kunde bevittna ett Vo2max-test med Kajsa Karlsson i huvudrollen!

Avslutande utfrågning. Jag fick inte lika mycket frågor som Thomas, så jag passade på att fota lite istället :-)

1 kommentar:

  1. Tack Mattias. Tack Thomas. Och Tack Håkan mfl som gjort detta möjligt! Detta var en "once in a lifetime" upplevelse för mig. Kanonkväl!

    SvaraRadera