söndag 5 februari 2012

(Obefintlig) Träning v.5

Två perioder med magproblem sätter sina spår. Igår vände det äntligen, och idag är magen helt okej igen. Idag när jag satte mig på Monarken i källaren vägde jag in på 69,5 kg* (normalvikt kring 73,5), och 20 min G1 blev snabbt till G2 känsla istället. 220 Watt, Borg 14, 145-150 i puls är lite skillnad från förra veckans G2!

Knappt någon träning alls i 10 dagar, vätskebrist och energilåg (minst sagt), dålig blodvolym, osynkat nervsystem, en och annan försvunnen enzym...ger högt fladdrande puls och låg effekt...för den som inte redan visste det :-)

Nu har jag förskjutit min formtopp!

Ikväll bär det av med tåg mot ett stort testcentra och Högskola. Hoppas tågen går som dom ska, jag ska norrut! Tur jag är där på studiebesök och inte för ett konditionstest!

*Sist jag förresten vägde in under 70 kg var nog för tio år sedan när jag först banta ner mig till 70 kg, och sen satte mig i bastun nån timme. Det var invägning i de på den tiden nya OS-klasserna i taekwondo. Antingen fick man köra -68 eller -80...Dagen efter när tävlingen gick vägde man dock lite mer normalt igen.

2 kommentarer: