fredag 13 januari 2012

CC på GC del 2

Paus i Ayakata efter 45 min "powertraining"! Fv Bjelkmark, Höllgren, Landström, Olsson, Wilson, Aike, Hallberg och Dahlström. 
Andra träningspasset avklarat, eller egentligen det första "riktiga" träningspasset skulle man kunna säga. Dagen var inte så varm som igår, vilket vi ju bara kan tacka och ta emot, då det ger oss någon extra dag acklimatisering. Det är tufft att gå från nollgradigt till 30-gradigt med backintervaller i stekande sol, så lite kyligare och moln gjorde absolut inget denna dag! Också bränner vi oss inte heller :-) Men om någon dag får gärna solen titta fram mer igen!

Aike langar vätska medan cyklisterna skakar loss backintervaller...och fotograf Marcus in action!
Dagen gick fint. Styrkeintervaller för killarna på 45 min lite under deras individuella anaeroba tröskel/AT (mjölksyratröskeln). Sista timmen såg vi till att piggna till med några tunga igång-drag, 6 stående och 2 sittande för att vara mer exakt. Så fick FTx fibrerna sitt också idag!

Updelning i 3 mindre grupper för att få mer dragtid och jämnare tempo. Åbom, Olsson, Wilson och
sponsorn Ola Hallberg (som inte gör bort sig här nere! 6.52 med MAS gänget på Vättern förra året!)
För egen del (inte för att det spelar någon roll, när allt fokus självklart ligger på teamet) kändes det betydligt bättre än igår, då jag var lite seg och kraftlös! Som sig det brukar efter jobbig resa, ny cykel med lite annorlunda sittställning osv... ja ni vet! Idag blev det t.o.m. lite styrkeintervaller för min del också. 30 min kring AT, på 288 Watt, kadens 50-60. SRM i kombination med min Garmin 800 funkar jättebra!

1 kommentar:

  1. Dom flesta i cykelcity verkar ha koll på hur man står stilla med en cykel. Undantaget Wilson och även Olsson tror jag.

    //Stefan

    SvaraRadera