måndag 7 november 2011

theConvention: lite nervöst och mycket trevligt!

theConvention hade en idé med att ha ett brett utbud att klasser och föredrag för alla som är intresserade av träning och hälsa. Med denna utgångspunkt fanns det folk från två olika världar kan man säga, den från friskvårdsbranschen och den från idrotten, vilken jag själv representerar.

Det blev en väldigt trevlig och spännande mix, både för oss instruktörer/presentatörer och deltagarna tror jag. Det verkade så på alla jag mötte och pratade med. Arrangemanget var mycket proffsigt. Elexia är en stor, fin och funktionell anläggning, och sen hade Magnus, Malin & Co förberett allt väl, fixat väldigt bra mat, bra information, värdar till oss föreläsare! och en live-DJ som förhöjde stämningen hela dagen!

Spinning med en av bröderna Activio i förgrunden. Foto: theConvention.
För egen del var det faktiskt första gången på mycket länge som jag blev rätt nervös inför ett föredrag. Det berodde troligtvis på det gedigna sällskapet jag befann mig i, i kombination med en ny typ av publik som jag inte är så van vid. Det var en nyttig påminnelse och en rätt häftig känsla ("om man kan hålla den i sin hand"), och jag tror och tyckte det gick bra i slutändan ändå. Publiken verkade glada och nöjda med lite Reckpedagogik (som några lärarkollegor så käckt namngav mitt sätt att gestikulera och attackera tavlan på). Temat var "Att hålla i det långa loppet" och behandlade långloppens kravprofil och kroppens förmåga att tillgodose detta. Dagens ord blev nog FatMax!

Jag, i mina Vättern 6.52 strumpor! och Åsa Erlandsson, denna dag spinningledare!
Foto: Monika Björn, mojolifestyle!
Mycket energi hela lördagen som sagt! Många hade nog träningsvärk för en hel vecka efter denna lördag!
Det var kul att träffa altid lika proffsiga Monika Björn som jag inlett samarbete med, andra lokala kändisar som spinning-esset Matthew Griffith, dansaren Sandra Börjesson, krutpaketen Martin Brinde&Stina Ahlbinträningsglädjen Rönnebröderna "Activio" Magnergard, och ett stockholmsgäng med f.d. olympiern Jari Ketola, Kristin Andersson från Les Mills och dansaren Jennie Widegren mfl! För egen del hade jag gärna varit med på både det ena och det andra, kanske ett föredrag med Colting följt av lite olympiska lyft med Brinde, och våga testa HotYoga med Björn, men det blev mest förberedelse och mingel.

Sara, Jari, Jennie och Henrik. Foto: theConvention.

Tack till Magnus och Malin som gjorde det hela möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar