tisdag 11 oktober 2011

Rosa Dygnet och Watt-utmaningen!



Anders Nilsson och Jim Berg förbereder det sista inför starten av årets Rosa Dygn!
Här fanns alltifrån solocyklare till Lisebergskaniner!
 Det var både en uppsluppen, intensiv och gemytlig stämning när årets Rosa Dygn med 24-timmar spinning genomfördes på Sportlife Exclusive. Själv blev det både spinning på Jim Bergs inledande pass då även GP var med ( fin inledning med fokus på Lance Armstrongs bedrifter som canceröverlevande cyklist och cancerbekämpare), två föredrag, wattutmaning och en massa härliga svettiga möten!

Tack till alla er som gjorde som gjorde Rosa Dygnet så lyckat!

Rasmus pumpar på. 6 W/kg i
2 min och 22 sek.
Segrare i Watt-utmaningen blev följande:
Herrklassen Rasmus Olsson 2,22 min.

Damklassen fick otroligt nog se en delad seger då vår sekundmätare inte räckte för att skilja dem åt!
Jennie Mattson 2,15 min
Diana Neumann 2,15 min

Grattis till er!

Imponerande förresten av dem som cyklade alla passen själva, oavsett vilket motstånd man hade i pedalerna. Jag var svettig redan efter 5 min cyklande i den täta lokalen! Tänk då att sitta där 23.55 timmar till!!

Pricken över i:et denna helg var väl när en av dessa 24-timmars cyklister friar till sin fästmö, och hon säger JA!

Avslutande pass och knytnäve med Maria och Anders. Foto: Christer Hedberg.


2 kommentarer:

  1. Jupps, det var fantastiskt.

    Nästa år ska jag inte köra 2h stenhård spinning innan watt-utmaningen :P. Jag trodde verkligen inte jag var så stark... men jag kan bli starkare.

    SvaraRadera