söndag 26 juni 2011

SM guld, SM guld, SM guld!

Sollerön, Dalarna. Philip Lindau tror det knappt det är sant. Han har precis spurtat ner Alexander Gingsjö och Marcus Johansson och blivit Svensk Mästare, efter en grymt fin laginsats! Foto: Cyclesport.
Efter att ha låtit skräll-segern sjunka in, är det dags att skriva några ord om herrarnas linjelopp! Jag var själv inte där, utan firade för första gången på länge, en midsommar a la medelsvensson. Linjeloppet följdes således per telefon och via alla olika tänkbara hemsidor/twitter! Det var mycket häftigt att läsa om hur bra Team Cykelcitys taktik gick hem. Bra ben, bra taktik, beslutsamhet..vilja, moral och järntag!!

I slutändan stod alltså den blott 19-årige Philip Lindau som Svensk Mästare på Sollerön, Dalarna! Därmed har han nu erövrat Mästartröjan både som junior, och i ett slag både U23 och seniortiteln. Inte nog med det, han är den yngste Svenska Mästaren någonsin! Jag och Philip inledde vårt samarbete i höstas när han kom till Cykelcity, och det är häftigt att ha en liten del i hans (och lagets) stora framgång!

Så här skriver han själv om segern för honom och laget på sin blogg:
Bang i bygget. Då var man Svensk mästare helt plötsligt. Jag har inte riktigt tagit in vad som har hänt, allt gick så fort.

Men planen med dagen var att vi hade utgivna kaptener som vi körde för och på slutet körde jag för Jonas Ahlstrand, många attacker utdelades och jag gick på nästan alla attacker för att lugna gruppen, jag gick med en attack och helt plötsligt så hade vi lucka och vi var 3man loss, eftersom jag körde Jonas vår spurtare så drog jag inte en meter fram till mål. Sedan på upploppet så körde jag så mycket jag bara hade och lyckades vinna Sm.


Allt jag kan säga är att jag är så lyckligt så jag nästan blir tårögd, jag är så fruktansvärt tacksam för det som hänt mig, det är det största som någonsin hänt mig. Jag tackar mitt lag, utan Team Cykelcity hade jag aldrig kunnat vinna!
Det är bara jag som kan bära mästartröjan, men det är hela laget som har tröjan på sig!
TACK ALLA!

Jonas Ahlstrand, tog dessutom spurten i gruppen bakom och blev således fyra på linjeloppet, vilket vittnar om lagets styrka. Team Cykelcity vann också lagguldet på Tempo-SM, genom Sebastian Balck, Jimmy Rönn och f.d. tempoSM vinnaren/FK-mtb/ "tränarkollegan" Fredrik Ericsson!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar